رژیم گیاه خواری برای لاغری و سلامتی

جمعه 16 مرداد 1394 ساعت 20:51

رژیم گیاه خواری برای لاغری و سلامتی انسان فواید زیادی دارد . اکثرا این رژیم را 20 روزه یا 40 روزه میگیرند . رابعه اسکویی بازیگر مشهور سینما این رژیم را تجربه کرده است و نتیجه خوبی گرفته است . پایه اصلی این رژیم میوه ، سبزی و مغزیجات خام است . در رژیم گیاه خواری برای لاغری نمک وشکر ، روغن و غذاهای پختنی ممنوع است . در این مقاله نکاتی را در باره رژیم گیاه خواری برای لاغری برایتان بیان میکنیم .

اصول اصلی رژیم گیاه خواری برای لاغری

1-در رژیم گیاه خواری برای لاغری میتوانید صبح ناشتا یک قاشق چایخوری زیره سیاه + یک لیوان آب ولرم+ آب یک عدد نارنج یا لیمو ترش تازه میل کنید .

2-بعد از نیم ساعت صبحانه بخورید . صبحانه میتواند شامل یک نوع میوه یا آب میوه و سبزیجات به میزان اشتهایتان باشد.

3- به گزارش آسان طب میتوانید نیم ساعت بعد از صبحانه تا ظهر از میوه های خشک طبیعی به مانند توت خشک- انجیر خشک- مویز سیاه – برگه هلو – برگه زرد آلو و عناب استفاده کنید.

4- برای ناهار میتوانید یک کاسه سالاد شامل سبزیجات و صیفی جات دلخواه + 3 قاشق غذا خوری کنجد خام + 3 قاشق مویز سیاه + یک قاشق مربا خوری سیاه دانه + مقداری کم نمک و فلفل سیاه + مقداری روغن زیتون بو دار یا روغن کنجد+ مقداری جوانه ماش ( دلخواه ) + آب نارنج یا لیمو ترش تازه نوش جان کنید .

5-بعد از ناهار نیم صاعت صبر کنید . اکنون میتوانید تا شب از میوه استفاده کنید . سعی شود بین مصرف هر نوع میوه به میزان اشتها نیم ساعت فاصله باشد و میوه ها مخلوط مصرف نگردد.

6-  در وعده شام میتوانید مخلوط مغز بادام خام + فندق خام + گردو به میزان نصف فنجان ( هر سه نصف فنجان گردد ) + نصف فنجان پودر نارگیل + 2 عدد انجیر خشک + یک قاشق توت خشک + 2 قاشق کنجد خام + 2 عدد خرما بدون هسته + مقداری آب سرد و یخ خرد شده  را در مخلوط کن ریخته معجون سالمی تهیه کرده و بخورید .

7 – بعد از شام و قبل خواب یک قاشق چایخوری تخم خرفه + آب یک عددنارنج یا لیمو ترش تازه.

7 نکته برای شروع رژیم گیاه خواری برای لاغری

نکته 1 : مهم این است که در این رژیم لاغری تغذیه طبیعی را شروع کنیم ولی افرادی هستند تمایل دارند طبق برنامه پیش بروند و این یک برنامه پیشنهادی است که شامل ویتامین ها و املاح معدنی فراوان به مانند پروتیین و کلسیم و … می باشد ولی میتوان به هر نوعی که تمایل دارید برنامه را جا به جا کنید.

نکته 2 – هفنه ای 4 لیوان ترکیب آب کرفس + هویج جهت روند سریع پاکسازی بدن توصیه می گردد.

نکته 3 – یک خام گیاه خوار موفق کسی است که از همه نعمتهای گیاهی پروردگار به صورت خام استفاده کند و به هیچ عنوان تک خوری را توصیه نمی کنیم.

نکته 4- بهتر است 80 درصد میوه فصل + 10 درصد از سبزیجات و دانه ها و جوانه + 10 درصد از مغزها استفاده گردد.

نکته 5 – سعی شود در برنامه تغذیه طبیعی خصوصا در شروع از موز – کیوی – پسته – بادام هندی – قارچ – زیتون – بادام زمینی – و لوبیا سویا استفاده نشود .

نکته 6 – بهترین جوانه از نظر من جوانه ماش است.

نکته 7- به هیچ عنوان تا قبل از شام نگران شمارش کالری نباشید .

26 خوراکی مفید برای شروع رژیم گیاه خواری برای لاغری

1-زیره سیاه (100 گرم)

2-سیاه دانه (100 گرم)

3-نمک دریا (100 گرم)

4-فلفل سیاه (50گرم)

5-عناب (300 گرم)

6-توت خشک (300 گرم)

7-انجیر خشک (300 گرم)

8-مویز سیاه (300 گرم)

9-برگه هلو آفتاب خشک (300 گرم)

10-برگه زردآلو آفتاب خشک (300 گرم)

11-کنجد خام (300 گرم)

12-پودر نارگیل (300 گرم)

13-فندق خام (300 گرم)

14-بادام خام (300 گرم)

15-گردو(300 گرم)

16-روغن کنجد (یک شیشه)

17-روغن زیتون (یک شیشه)

18-چای سبز یا سفید (100 گرم)

19-گل بهارنارنج (100 گرم)

20-گل محمدی (100 گرم)

21-زعفران (یک بسته کوچک)

22-چوب دارچین (100 گرم)

23-هل سبز (50گرم)

24-تخم خرفه (100 گرم)

25- میوه های فصل

26- لوازم تهیه سالاد

نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.